SERIKANDI SUKSESS

Wednesday, July 22, 2009

Hablu minallah,hablu minannas..Kata-kata hikmat ini sentiasa diulang-ulang dan dipegang erat oleh Kak Madihah.

Masih segar lagi ingatanku dengan kedatangan Kak Nik Nur Madihah. Betapa beruntungnya diri ini. Perasaan gembira berbaur kesyukuran menyelinap ke seluruh tubuhku..Ya Allah..adakah benar di hadapanku ini Kak Madihah? Pelajar cemerlang SPM? Kesedihan yang ku alami semakin pudar dalam ingatan tatkala diriku semakin menghampiri dan berjumpa dengan insan sukses ini.

Bersama-sama sahabat dan fasilitator KISS, kami telah ditugaskan untuk menyambut kedatangannya. Satu lagi penghormatan buat kami apabila disuruh menyambut kak Madihah! Apa lagi..aku mengambil kesempatan ini untuk berkenalan lebih dekat dengan dirinya. Berbagai-bagai soalan yang ku ajukan. Sahabat yang lain juga tidak mensia-siakan peluang yang ada. Apatah lagi Ustazah Khairah ada bersama-sama. Seketika,terburai gelak kami..mendengar ustazah ”kecek kelate” . Indah betul rasanya saat itu.

Bukan sahaja orangnya berilmu, malah dia juga seorang pelajar yang kuat pegangan agamanya.Lihat sahaja cara kak Madihah berpakaian, bertutur dan melontarkan pandangan sudah cukup membuatkan diriku teruja. Dia memang seorang insan yang hebat! Keseimbangan IQ, EQ dan SQnya terserlah setiap kali beliau berbicara dengan kami..Walaupun dengan gaya yang bersahaja,namun perwatakannya sudah jelas menggambarkan Kak Madihah mampu untuk menjadi role model pada kami semua.Ya,role model kepada serikandi sukses!

Pelbagai soalan yang kami ajukan kepada beliau.Banyak sungguh!Seronok berkongsi ilmu bukan. Sehinggalah ada soalan yang mengajukan.. “Apa petua Kak Madihah ye?” Dengan tenangnya,dia menjawab.. “Adik-adik..akak tak de petua.”Tetapi..Faktor menjaga hubungan dengan Allah dan hubungan dengan manusia membolehkan beliau menjadi insan yang berjaya seperti sekarang.

Kata Zaleha…“Sesungguhnya orang yang berjiwa besar sentiasa memikirkan visi dan matlamat serta berbicara tentang idea dan wawasan.” Sikap inilah yang kulihat hadir dalam diri Kak Madihah. Seorang yang berjaya dan tidak sombong untuk berkongsi rahsia kejayaan dengan kami walaupun pertama kali berjumpa, namun layanannya seperti teman lama yang telah berpisah, bertaut kembali rasa ukhuwah! Sesungguhnya nikmat pertemuan itu begitu besar dan begitu banyak,cuma kitalah yang kadangkala tidak nampak dan tidak tahu untuk bersyukur dengan segalanya.

serikandi suksess bersama kejayaan!



Aku bertambah yakin menghadapi realiti kehidupan semenjak kedatangannya ke bumi tarbiyah.Aku pasti..suatu hari nanti, aku juga akan menjadi seorang yang berjaya sepertinya.. “Tiada apa yang mustahil jika kita benar-benar menginginkannya”Aku juga sering menginginkan dan berdoa agar kejayaan tidak hanya datang pada diriku malah pada sahabat-sahabatku juga..

Buat sahabatku yang dikasihi sekalian…

Zaleha,Athirah,Ahlina,Jannah,Syira,Syue,AfiQah,

Farah,Husna,Ain's..


perit,jerih,suka,manis segalanya kita kongsi bersama!


sokongan & dorongan kalian amat ku harapkan..

manisnye ukhwah yang bertaut..

Terima kasih di atas segalanya..Segala dorongan, semangat dan teguran kalian memberikan aku satu semangat yang baru.Terima kasih juga kerana sudi bersama-sama aku dalam perjuangan ini walaupun aku mengerti aku adalah seorang insan yang selalu melakukan kesilapan.Tatkala aku jatuh, kalian masih sudi bersama-sama ku menongkah arus perjuangan. Aku juga mengharapkan tatkala aku mampu berdiri dengan gahnya bersama-sama kejayaan, aku inginkan kalian juga bersama-samaku meraih kejayaan!Sahabat…. “This is not the ending of the story, but this is a beginning of the history..”Ayuh kalian, kita bangkit bersama-sama.. Ayuh kita cipta memori terindah sejarah kejayaan yang tidak akan kita lupakan…

teguran kalian merupakan satu dorongan padaku!


KISS….Satu memori yang tidak dapat ku lupa daripada ingatan..Segala kenangan manis,pahit,suka dan duka membolehkan aku menjadi seorang manusia yang lebih kreatif!Ya,kreatif dalam mengharungi dugaan kehidupan..Memori indah,detik manis sentiasa ada dalam kehidupan.Sejarah itu memang benar tercipta!

Catatan Indah_Fatin Syahira
Pengarah Program
Kem Inspirasi Serikandi Suksess ‘09

0 comments: